Copilaria de ieri si cea de azi

joi, 24 septembrie 2009



De ce sunt asa mari diferente dintre copilaria noastra si cea de acum? lumea a evoluat in bine sau in rau?

Va las pe voi sa raspundeti la aceste intrebari, eu...doar imi spun parereasi...VINO IAR COPILARIE!

Imi amintesc de cand eram mica cum venea bunica la noi si ne zicea, "pe vremea mea" nu se intamplau atatea, cand eram eu copil nu se intamplau atatea rele, lumea nu era asa si asa...si ziceam, bine, vremea aia a trecut lumea a evoluat. Acum am ajuns eu sa spun, pe vremea cand eram eu copil (si nu a trecut zeci de ani de atunci) dar diferenta intre generatii a devenit atat de mare. Copii nu se mai stiu bucura de orice lucru marunt cum faceam noi, acum le trebuie vrute si nevrute, calculatoare, jocuri de tot felul, nu s-ar mai misca din fata calculatorului daca s-ar putea. Telefoane, internet si desene cu batai, roboti si tot felul, ceea ce nu mi se pare deloc potrivit pentru ei. Am auzit intr-o zi la radio cum ca astea dezvolta mentalitatea unui copil, probabil ca da, dar in mod sigur nu in bine. Devin mai agitati, mai rai, mai neascultatori, mai violenti. De multe ori trec pe strada si aud cate un copil cat de urat vorbeste cu ceilalti din jurul lui, prieteni, colegi si mai rau..parinti. Dar asta a ajuns sa nu se mai vada ca lipsa de respect ci sa demonstreze cat e acea persoana de "importanta" si de "tare". Acum ei doresc sa creasca putin mai mari, sa mearga din chef in chef, sa intre in toate barurile, sa incerce tot ce se poate numi alcool, tutun, droguri, baietii sa iasa cu cat mai multe fete si invers, prostitutia e in floare, avorturile sunt considerate deja a fi ceva normal, o...lume pacatoasa. Nu stiu unde se va ajunge peste 10 ani, daca vom mai fi pe atunci, dar sunt de parere ca nu va fi bine si lumea nu va merge spre bine ci spre mai rau.

Ma uit acum in spate si imi e dor de copilaria mea, cand lumea mi se parea a fi mai buna, copii mai cuminti, nu stiam noi de calculatoare, la televizor nu prea aveam ce sa vedem si toata ziua eram afara, inventam tot felul de jocuri. E asa de ciudat ca atunci cand esti mic tot ce vrei e sa fi mare cat mai repede, sa faci ceea ce vrei sa mergi si sa vi la ce ora vrei fara sa trebuiasca sa dai cuiva explicatii. Atunci cand esti deja mare si incep responsabilitatile, scoala, lucru, pe acasa una alta de facut, datorii...etc, cand nu mai ai timp liber, nu mai ai cand sa te intalnesti cu prietenii, nu ai timp pentru tine, tot ce iti doresti sa fi din nou copil.
Bucura-te tinere de tineretea ta, fa tot ce vrei sa faci, dar va veni o zi cand tot ceea ce ai facut va fi pus pe un cantar si acolo se va decide soarta ta.

Decizia de azi, viitorul de maine.

4 comments:

Anonim spunea...

ai perfecta dreptate ...copiii din ziua de azi traiesc altfel ,cresc altfel ...sau ma rog asa cred ei desi nu stiu ce pierd traindu-si viata asa.

Anonim spunea...

Bravo mutzili! Tvttttb!

Delia spunea...

Asa e, Raluka. Când mă gândesc la viitorii mei copii mă întreb dacă ei o să aibă parte de 'mâţă' în faţa blocului, de ascunsa sau de explorarea malurilor Someşului.
Însă internetul şi televizorul nu i-a prins doar pe copii, ci mai întâi pe părinţii lor şi pe noi, generaţia tânără de azi. Contează şi ce li se oferă copiilor, iar dacă nu sunt alternative... o să ia fiecare ce poate.

Anonim spunea...

ma ajutat

Trimiteți un comentariu

Un produs Blogger.